دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۹۲۷۲۰
جمعه ۲۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: امام جمعه بوشهر از مسئولان خواست برای تزریق واکسن کرونا به افراد ۵۰ سال به بالا،بیماران خاص ۴۰ سال به بالا و سپس واکسیناسیون عمومی جهادی تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در پیام آدینه این هفته، یکی از فضائل اخلاق اجتماعی اسلامی را داشتن روحیه و رویه «انصاف» برشمرد و آن را به معنای «رعایت مساوات و برابری در رفتار با دیگران و پرهیز از تبعیض در روابط اجتماعی» دانست.

به گفته او یکی از آثار انصاف، محبوبیت مردمی، کسب عزت الهی و وحدت اجتماعی است.

امام جمعه بوشهر سپس با تسلیت بیست و هفتم تیر مطابق با هشتم ذی‌الحجه سالروز شهادت امام باقر (ع)، افزود: آن امام بزرگوار در شرایط خاص تاریخی، عهده‌دار امامت شد و از تحول سیاسی تغییر حکومت بنی امیه به بنی عباس استفاده کرد و علوم و معارف اسلامی را که در حال نابودی و تحریف بود، احیا کرد و مدرسه بزرگ جهانی مکتب اهل بیت علیهم السلام را پایه گذاری کرد.

صفایی بوشهری همچنین با تبریک روز عرفه و عید قربان عنوان کرد: روز عرفه، روز دعا، نیایش، معرفت، ایمان به ذات اقدس الهی و ایجاد تعهد به عبودیت الهی است و عید قربان، روز کنار گذاری تمامی مظاهر ضد خدایی و دوری از گناه و معصیت است. عید قربان نماد آمادگی برای قربانی کردن تمامی دوست داشته‌های خود در راه خداست

او با گرامیداشت دهه مبارک ولایت و امامت که از عید قربان آغاز می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد، از تلاش‌های بنیاد بین‌المللی غدیر در استان بوشهر که با مجاهدت و هدایتگری، فرهنگ علوی را در استان ولایی بوشهر گسترش می‌دهد، قدردانی کرد.

امام جمعه بوشهر از تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان درمان در معالجه بیماران کرونایی نیز تشکر کرد و ضمن درخواست از مردم برای مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی، از مسئولان بهداشت و درمان خواست برای واکسیناسیون افراد ۵۰ سال به بالا و بیماران خاص ۴۰ سال به بالا و سپس واکسیناسیون عمومی جهادی تلاش کنند تا از این بحران ویروسی عبور شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر